SGATE

Bonus sociale energia elettrica, gas e acqua

Dal 1° gennaio 2021 i bonus sociali per disagio economico saranno riconosciuti automaticamente ai cittadini/nuclei familiari che ne hanno diritto, senza che questi debbano presentare domanda come stabilito dal decreto legge 26 ottobre 2019 n. 124, convertito con modificazioni dalla legge 19 dicembre 2019, n. 157

Le condizioni necessarie per avere diritto ai bonus per disagio economico non cambiano:

1.  appartenere ad un nucleo familiare con indicatore ISEE non superiore a 8.265 euro, oppure

2.  appartenere ad un nucleo familiare con almeno 4 figli a carico (famiglia numerosa) e indicatore ISEE non superiore a 20.000 euro, oppure

3.  appartenere ad un nucleo familiare titolare di Reddito di cittadinanza o Pensione di cittadinanza.

Uno dei componenti del nucleo familiare ISEE deve essere intestatario di un contratto di fornitura elettrica e/o gas e/o idrica con tariffa per usi domestici e attivo, oppure usufruire di una fornitura condominiale gas e/o idrica attiva.

Cosa dovranno fare dal 2021 i cittadini per ottenere i bonus per disagio economico:

Dal 1° gennaio 2021 gli interessati non dovranno più presentare la domanda per ottenere i bonus per disagio economico presso i Comuni.

Sarà sufficiente che ogni anno, a partire dal 2021, il cittadino/nucleo familiare richieda la Dichiarazione Sostitutiva Unica (DSU) per ottenere l'attestazione ISEE utile per le differenti prestazioni sociali agevolate.

Eventuali domande presentate dal 1° gennaio 2021 in poi quindi non potranno essere accettate dai Comuni enon saranno in ogni caso valide per ottenere il bonus.

Prestazioni per le quali permane la necessità di richiesta: disagio fisico

Per l’accesso al bonus per disagio fisico nulla cambia dal 1° gennaio 2021: i soggetti che si trovano in gravi condizioni di salute e che utilizzano apparecchiature elettromedicali dovranno continuare a fare richiesta presso i Comuni.

= = = = =

SGATE

Socialni bonus za električno energijo, plin in vodo

Od 1. januarja 2021 bodo socialni bonusi za finančno stisko prepoznani avtomatično za občane/družine, ki imajo do bonusa pravico, ne da bi bilo treba predložiti vlogo, kot to določa Uredba z zakonsko močjo št. 124 z dne 26. oktobra 2019 n. 124, potrjena in spremenjena z Zakonom št. 157 z dne 19. decembra 2019.

Pogoji, ki jih morajo upravičenci izpolnjevati, da imajo pravico do socialnega bonusa za finančno stisko, se ne spremenijo:

1.  upravičenec mora biti član družine, ki ima kazalnik ISEE do 8.265 €, ali

2.  upravičenec mora biti član družine, v kateri so vsaj štirje vzdrževani otroci (številna družina), in ima kazalnik ISEE, ki ne presega 20.000 €, ali

3.  upravičenec mora biti član družine, ki prejema državljanski dohodek ali državljansko pokojnino.

Eden od članov družine, zajete v kazalniku ISEE, mora imeti pogodbo za dobavo električne energije in/ali plina in/ali vode s tarifo za gospodinjsko uporabo ter mora dobava delovati ali pa je lahko uporabnik v večstanovanjski stavbi za skupno dobavo plina in/ali vode.

Kaj morajo narediti občani v letu 2021, da dobijo bonus za finančno stisko:

Od 1. januarja 2021 ne bo mogoče več predložiti vlog za bonus zaradi finančne stiske na posamezni občini.

Od leta 2021 bo dovolj, da vsako leto občan/družina izpolni enotno nadomestno izjavo DSU, s katero zaprosi za potrdilo s kazalnikom ISEE, ki ga lahko koristi za razne socialne olajšave.

Občine ne bodo mogle več sprejemati vlog, ki jih bodo občani mogoče predložili od 1. januarja 2021 dalje, in ne bodo veljavne za pridobitev bonusa.

Storitve, za katere ostane veljavna obveznost vloge: fizične težave

Za pridobitev bonusa za fizične težave se z novim letom 2021 nič ne spremeni: kdor ima hude zdravstvene težave ali uporablja elektromedicinske naprave, mora še naprej predložiti vlogo na občino.

Link al documento - Link na dokument (pdf)